RELAX & YOGA

Een combinatie van relaxatietechnieken en yoga zorgt ervoor dat je volledig tot ontspanning kan komen. We besteden meer aandacht aan bijvoorbeeld meditatie, visualisatie maar ook andere relaxatietechnieken zoals mandala, essentiële oliën ed. Dit gecombineerd met yogahoudingen uit verschillende stromingen die specifiek uitgekozen worden om tot diepe ontspanning te komen is een heerlijke ervaring.

YIN & RELAX

De houdingen die je bij deze vorm van yoga aanneemt zijn vooral gericht op het versterken en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten; ze rekken dieperliggende spieren en maken het bekkengebied los.
Yin lessen zijn zeer zachte lessen waarbij de houdingen (asana’s) langer worden aangehouden.

RELAX & RENEW

De lessen Relax & Renew zijn gebaseerd op het werk van Judith Hanson Lasater (restoratieve yoga) met aandacht voor de ademhaling. Tijdens deze les brengen we je lichaam tot een diepe ontspanning aan de hand van zachte houdingen zodat je lichaam kan herstellen. We ondersteunen je lichaam zoveel mogelijk met props zoals bolsters, dekens, riemen,… en gebruiken technieken vanuit de relaxatietherapie (opspannen-ontspannen, visualisaties, …) en cranio sacraal therapie.

Restoratieve yoga kan een positief effect hebben bij (chronische) stress, vermoeidheid, hoge bloeddruk, burn-out, fibromyalgie,…  Deze vorm van yoga is ook geschikt wanneer je een blessure hebt.

HATHA YOGA

Je adem en lichaam leren beheersen zijn de basisstenen van Hatha yoga. Hatha yoga is een oorspronkelijke yogastijl waaruit alle andere voortvloeien. Hatha Yoga is een zachte yogastijl die voornamelijk bestaat uit statische asana’s (staande – en zittende houdingen worden afgewisseld) maar ook enkele series bevat zoals bv de Zonnegroet.
Hatha betekent ‘kracht’,… De asana’s vragen een enige inspanning.

OCHTEND YOGA

Deze lessen zijn een combinatie van Yin en Hatha lessen. Vanuit zachte asana’s warmen we het lichaam op om heerlijk aan onze dag te beginnen.
De lessen zijn voor iedereen toegankelijk.

STOELYOGA

Stoelyoga is geen aparte stroming maar tijdens deze les worden houdingen van de mat vertaald naar en met behulp van een stoel. De houdingen komen voort uit verschillende yogastromingen.
Stoelyoga is voor iedereen en uitermate geschikt voor mensen met artrose, reuma of andere chronische pijn of fysieke beperkingen. Deze ontspannende bewegingsvorm heeft namelijk een positieve invloed op pijn, stijfheid en bewegingsbeperkingen. De lessen zijn erop gericht om de spieren en gewrichten soepeler te maken.

START 2 YOGA

Tijdens de Start 2 Yoga krijg je een korte introductie van de yogafilosofie, ervaar je verschillende yogastijlen, krijg je een heel aantal basisasana’s uitgelegd en leer je de verschillende gebruiken en materialen kennen zodat je na deze reeks perfect weet wat bij jou past! ⁠

Datum: Donderdag 12/9, 19/9, 26/9, 3/10 en 10/10 van 18u tot 19u

KINDERYOGA VOOR (HOOG)GEVOELIGE KINDEREN

Deze lessen zijn specifiek gericht op kinderen die gevoeliger zijn en meer tijd nodig hebben bij het verwerken van de dagelijkse prikkels. Aan de hand van speelse yogatechnieken gaan we werken aan emotie-uiting, ontspanning, prikkelverwerking, ademhaling,…
Leeftijd: Lagere school

Reeks 1: Zaterdag 28/9, 5/10, 12/10, 19/10 en 26/10 van 10u45 tot 11u45

Reeks 2: Donderdag 7/11, 14/11, 21/11, 28/11 en 5/12 van 17 tot 18u

Reeks 3: Donderdag 16/1, 23/1, 30/1, 6/2 en 13/2 van 17u tot 18u

Reeks 4: Donderdag 5/3, 12/3, 19/3, 26/3 en 2/4 van 17u tot 18u

Reeks 5: Donderdag 23/4, 30/4, 7/5 en 14/5 van 17u tot 18u

Reeks 6: Donderdag 28/5, 4/6, 11/6, 18/6 en 25/6 van 17u tot 18u

TIENERYOGA

Tieneryoga is een mooie opvolging van de kinderyoga maar kan zeker ook gevolgd worden wanneer je nog geen ervaring hebt en je toch nog te jong voelt voor de volwassen lessen. Yoga zorgt ervoor dat je je beter kan concentreren. Het geeft je rust en helderheid in je hoofd waardoor je bijvoorbeeld beter je huiswerk kan maken ;o). We maken gebruik van asana’s, ademhalingsoefeningen, meditaties, relaxatie en ontspanningsoefeningen.
Yoga en meditatie helpen je omgaan met de veranderingen die je op relatief korte tijd doormaakt op zowel fysiek, mentaal, emotioneel als sociaal vlak.
Leeftijd: 10j tem 16j

Reeks 1: Woensdag 25/9, 2/10, 9/10, 16/10 en 23/10 van 16u30 tot 17u30
Reeks 2: Woensdag 6/11, 13/11, 20/11, 27/11 en 4/12 van 16u30 tot 17u30
Reeks 3: Woensdag 22/1, 29/1, 5/2, 12/2 en 19/2 van 16u30 tot 17u30
Reeks 4: Woensdag 4/3, 11/3, 18/3, 25/3 en 1/4 van 16u30 tot 17u30
Reeks 5: Woensdag 22/4, 29/4, 6/5, 13/5 en 20/5 van 16u30 tot 17u30

YOGA

SMALL GROUP TRAINING

Wil je graag samen sporten met anderen (bv vrienden, vriendinnen, collega’s, buren of familie)? Maar wil je toch ook de voordelen van een persoonlijke begeleiding? Dit kan perfect in ‘Small group training’. Iedereen traint op zijn eigen niveau en tempo. We werken aan onze conditie en dit in combinatie met kracht en verstevigende oefeningen. FUN staat centraal in deze les! Inschrijven kan via de site bij ‘Reserveer hier!’

Annelies Jordaens
Interescautlaan 100
2627 Schelle
0476/41 33 49
info@anneliesjordaens.be
BTW BE0644.528.772

© ANNELIES JORDAENS